Friday, July 30, 2010

-:|:- AriyaTAPESH -:|:- هديه تهراني و گلشيفته فراهاني در نقشي متفاوت با گريمي متفاوت ....

 

فيلم جنجالي و ديدني نيوه مانگ ( نيمه ماه )

اثري ديگر از كاگرداني بين المللي ايران بهمن قبادي 

با بازي جنجالي هديه تهراني و گلشيفته فراهاني

برنده چندين و چند جايزه بين المللي...!!!

1 DVD

قيمت : 3800 تومان

           

فيلم در روستايي در كردستان ايران شروع مي شود. كاكو كردي سرزنده و ساده دل است كه از كار رانندگي اتوبوس روزگار مي گذراند، اما به هنر موسيقي، به ويژه موسيقي سنتي مردم خود علاقه اي وافر دارد. او در گير و دار يك معركه جنگ خروس با تلفن همراه (موبايل) پيامي از "استاد مامو" دريافت مي كند. استاد مامو موسيقي دان يا نوازنده اي سالخورده است كه همه كردهاي هنردوست، مانند كاكو او را بزرگترين استاد زنده موسيقي كردي مي دانند و برايش احترامي بي حد قائل هستند.

 

هديه تهراني و گلشيفته فراهاني در نقشي متفاوت با گريمي متفاوت ....

قيمت : 3800 تومان

           

 او طبعا به خاطر سياست هاي هنري رايج در جمهوري اسلامي از زندگي فعال هنري باز مانده است. در عراق رژيم صدام حسين سقوط كرده است. كردهاي كشور پس از تحمل دهها سال اسارت و بي‌داد، سرانجام در مناطق خود به آزادي دست يافته اند و پس از ۳۷ سال اختناق بيرحمانه توانسته اند با هويت قومي خود يگانه شوند. اين رويداد تاريخي نه تنها براي كردهاي عراق بلكه براي تمام كردهاي منطقه كه در كشورهاي عراق و ايران و تركيه و سوريه پراكنده هستند، خبري فرخنده است.

فيلم نيوه مانگ نام آخرين ساخته بلند سينمايي بهمن قبادي كارگردان نامي ايران و كردستان است. كه در جشنواره هاي متعدد بين المللي از جمله جشنواره سن سباستين شركت كرده و جوايز معتبري را كسب نموده است و در حال  در بسياري ار سينماهاي كشورهاي اروپايي، ژاپن و آمريكا اكران شد است.

قيمت : 3800 تومان

           

فيلم نيمه‌ ماه ساخته‌ بهمن قبادي و محصول مشترك ايران، عراق، اتريش و فرانسه،‌ جايزه‌ تماشاگران بيست و ششمين فستيوال بين المللي فيلم استانبول را از آن خود كرد.

 

فيلم نيمه‌ ماه‌ داستان نوازنده‌ پير و سرشناس كرد را روايت مي كند كه به همراه‌ فرزندانش ‌و پس از سرنگوني حكومت صدام براي اجراي كنسرت موسيقي به‌ كردستان عراق مي روند.

هديه‌ تهراني ، گلشيفته‌ فراهاني و حسن پور شيرازي جزو بازيگران اصلي اين فيلم هستند.

 

قيمت : 3800 تومان

           

بيوگرافي بهمن قبادي :
همن قبادي در سال 1348 در شهر مرزي بانه كردستان به دنيا آمد. او چهارمين فرزند خانواده هفت نفري ‌شان است و اولين پسر خانواده. تا 12 سالگي در بانه زندگي كرد و بعد از آن جنگ‌ها و آشوب‌هاي منطقه او و خانواده‌اش را راهي سنندج ( مركز استان كردستان ) كرد.

تحصيلات متوسطه ‌اش را در سنندج به پايان برد و سال 1371 براي ادامه تحصيل در دانشگاه، به تهران آمد و در رشته فيلم‌ سازي در دانشگاه صدا و سيما مشغول به تحصيل شد، ولي دانشگاه را رها كرد و به انجام نرساند.

او معتقد است هر آنچه در سينما دارد حاصل تجربياتي‌ست كه با ساختن فيلم هاي كوتاهش به دست آورده است.

قيمت : 3800 تومان

           

قبادي در سال هاي پاياني دهه 60 به عكاسي هنري و صنعتي روي آورد. بي‌شك تاثير عكاسي در نگاه او به جهان تصوير گرش انكار ناپذير است. پس از آن، با ساخت فيلم‌هاي هشت ميلي‌متري به فيلم‌سازي روي آ ورد. حاصل آن دوران، تعدادي فيلم داستاني و مستند هشت ميلي‌متري است. فيلم‌ هاي كوتاه قبادي از نيمه دهه 1370 مورد توجه قرار گرفتند و توانستند جوايز داخلي و خارجي متعددي را نصيب قبادي كنند.
 

با فيلم زندگي در مه، مسير تازه‌اي در كارنامه او گشوده شد. اين فيلم جوايز متعدد بين ‌المللي را به دست آ ورده و عنوان ((پر افتخار ترين مستند تاريخ ايران)) را نيز به خود اختصاص داده است. وي با ساخت فيلم بلند «زماني براي مستي اسب ‌ها» به جرگه فيلم‌سازان حرفه‌اي پيوست.

اين فيلم، نخستين فيلم مستند كردي زبان تاريخ سينماي ايران است.

قيمت : 3800 تومان

           

         

 


__._,_.___
Recent Activity:
.

__,_._,___

No comments:

Post a Comment